Spotlight: Neural Rendering for Film

Door Glenn van Waesberghe

The Champion is de eerste volledige bioscoopfilm die naar het Engels is omgezet met behulp van neural rendering. Door gebruik te maken van vooruitgang in AI en machine learning zijn in de hele film de gezichten van de acteurs vervangen door een afgeleide versie, visueel opgebouwd uit acteurs die de dialoog opnieuw opnemen in een geluidsstudio.

Spotlight: Language Models on Rails: ML-Assisted Narrative Games

Door Glenn van Waesberghe

Eidos Montreal introduceerde een nieuwe techniek die automatisch emoties detecteert uit de gezichtsopnames, en deze gebruikt om emotie-curves te genereren, die als input voor een motion matching systeem gebruikt kunnen worden om de body language van de characters te doen passen bij de conversaties die op eender welk moment gaande zijn.

Spotlight: DALL-E 2

Door Remy Dheygere

  Nieuwe features DALL-E 2 is de opvolger van DALL-E, de service van OpenAI uit januari 2021 die tekst naar afbeeldingen kan omzetten. Mogelijk herinner je nog de ‘avocado stoel’ die toen vaak werd aangehaald…

Spotlight: Spelbalans testen met AI

Door Andreas Veeckman

Het balanceren van een game is door de hoeveelheid aan parameters een echt huzarenstukje. In adversarial games met vele mogelijke acties, uitrustingen, skills en/of abilities is elke mogelijke combinatie manueel gaan testen quasi onmogelijk. Zeker…

Spotlight: Adversarial RL for PCG

Door Andreas Veeckman

In eerdere blogposts zagen we al ML models die in staat zijn content te genereren. Vaak ging het om Generative Adversarial Networks: GANs in het kort. Een vergelijkbare aanpak wordt gehanteerd in onderstaand onderzoek van…

Spotlight: Using ML in Production

Door Glenn van Waesberghe

Op GDC dit jaar was er een talk van Ubisoft over het gebruiken van Machine Learning (ML) in Production, met een focus op de lessons learned van dit in de praktijk te doen. Binnen deze blogpost vat ik kort de highlights van de talk samen.